Kosmiczne misje

Kosmiczne misje to druga gra z serii Kaczki w kosmosie. Była do karcianka, w której warunkiem zwycięstwa było wykonanie wylosowanych na początku gry misji. Dążyło się to tego, zagrywając odpowiednie karty, atakując przeciwników, odnajdując trofea, kupując i rozbudowując rakiety. Gra dołączona była do numeru 26 czasopisma Kaczor Donald w 1998 roku, można było w nią grać samodzielnie lub jako kontynuację pierwszej części serii, korzystając z niektórych elementów we wszystkich grach, i przenosząc zdobyte fundusze do kolejnych części (sam nie posiadałem nigdy pierwszej części serii, czyli gwiezdnej floty, więc zaczynałem od misji i kończyłem na kolonizacji). Elementy pozwoliłem sobie nieco zmodyfikować […]

Czytaj...

Seria Kaczki w kosmosie – instrukcje

Kolejną serią gier, którą chciałbym odtworzyć, są dołączone do czasopisma Kaczor Donald: Kaczki w kosmosie. Zaliczały się do niej gry: Gwiezdna flota (KD numer 25/1998) Kosmiczne misje (KD numer 26/1998) Kolonizacja (KD numer 27/1998)     Na początek instrukcje , zostały one przygotowane na podstawie skanów bezpośrednio z czasopisma. Gotowe do druku A4 pliki pdf: Gra Instrukcja Gwiezdna flota Kosmiczne misje Kolonizacja

Czytaj...

Na wyspie Wielkanocnej

Na wyspie wielkanocnej

Gra kafelkowa „Na wyspie wielkanocnej”, trzecia z serii „Przygoda podróże” dołączona była do numeru 15/97 czasopisma Kaczor Donald. Zadaniem graczy było wybudowanie posągu Moai, przy okazji zbierając trofea. Podczas budowy można wspomóc się rusztowaniami oraz wydarzeniami losowymi. Posąg składa się z 15 elementów, oczywiście kolejne elementy można układać od podstawy figury. Elementy zostały wydrukowane na grubym papierze (250g/m²) na domowej drukarce, dodatkowo dodrukowałem ściągę z listą wydarzeń losowych (lista z instrukcji do gry). Elementy mają krawędzie o długości 2 cm, jak w oryginale. Pliki do druku, jak zwykle w formacie A4. Kafelki Rewers Instrukcja

Czytaj...

Świątynia Azteków

Świątynia Azteków była drugą grą z serii „Przygoda podróże” z numeru 14/97 Kaczora Donalda. Była do gra planszowa, w której zadaniem było dotarcie to centralnej świątyni, wcześniej zbierając potrzebne klucze oraz unikając różnych przeszkód. W tej części bardziej widoczna była interakcja między graczami, a rozgrywając wcześniej pierwszą część serii w piramidach, do rozgrywki można było przystąpić zatrzymując już zdobyte sprzęty i pieniądze. Plansza dołączona była w formie pudełka, w którym można było schować wszystkie części Przygód. Oryginalnie miała 186 na 307 mm. Do gry dodane były nowe sprzęty oraz postacie, które można było używać w całej serii a także tekturowa kostka K3 […]

Czytaj...

Zaginiona Atlantyda

Czwarta, ostatnia gra z serii „Przygoda podróże” dołączona do numeru 16/97 Kaczora Donalda. Przypominała trochę grę w Piotrusia, należało zebrać komplet 4 elementów w danym kolorze, żądając kartę od przeciwnika, przy błędnym wyborze gracza, można było otrzymać kartę klątwy, która automatycznie oznaczała przegraną na koniec partii, niezależnie od ilości zebranych kompletów. Do tego dochodziły jeszcze karty akcji, dzięki którym można było m.in. zażądać danej karty nie wskazując konkretnego gracza, lub zebrać zestaw mając jedynie 3 z 4 kart. Oryginalnie karty miały wymiar 53 x 33 mm, ja przygotowałem je w formacie koszulek mini american (41×63 mm), grafiki zostały zremasterowane na podstawie skanów. […]

Czytaj...
1 2 3 4